Alla inlägg den 6 december 2014

Av Isa - 6 december 2014 19:35

Idag är en sån där dag.... Lördag, borde vara megamysigt men jag ville för det första aldrig kliva upp ur sängen imorse. Okej, just det hör inte till ovanligheterna men just idag hade jag den där orkar-inte-med-dagen-känsla. Väl uppe så insåg jag alldeles för sent att det var fint väder ute så då var det plötsligt dags att lägga Edda. Hon sömnvägrade och hennes pappa gav upp läggandet så jag fick rycka in. Jag upptäckte under morgonen en ospolad toalett, megasmutsig diskbänk och en allmän extrem röra vilket sänkte mitt humör ytterligare. Under damens tupplur tog jag mig ut i det sköna vädret för att rensa tankarna. Jag gick till ett café för att ta en kaffe och fundera, kände efter i fickan och hade förstås glömt plånboken hemma. Skit också! Då tog jag mig till biblioteket och satte mig i en soffa och bara tänkte. Jag kom på flera grejer som jag och M ska tänka på för att göra vardagen trevligare och jag funderade ut några julklappar. På bättre humör strosade jag hem och kvällen har fortsatt bättre. Snart dags för läggning av lillknasen. Hoppas hoppas hoppas att det går bättre än de senaste dagarna.

Så fort något flyter bra så skiter det sig igen efter några dagar. Life as a parent.

E ville absolut ha pepparkakskläder på idag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nybliven mamma och nybliven doktor, hur blir det?

Jag är 27 år och delar mitt liv med världens bästa kille och världens bästa unge!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards