Direktlänk till inlägg 24 november 2014

Bortskämd världens största ettåring

Av Isa - 24 november 2014 13:57

För ett tag sedan fyllde Edda ett år! Hur är det ens möjligt att vår lilla bäbis är ett år?! Ena dagen ler hon för första gången och nästa så kan hon gå och vet var lampan är. Helt sjuuukt! Vi hade kalas med familj och vänner. Edda spottade ut tårtan hon fick, otacksamt! Men hon gillade sina paket i alla fall, böcker och kläder och kritor och duplo.

På hennes faktiska födelsedag, en helt vanlig tisdag, så kom jag knappt ihåg att det var hennes födelsedag. Kom på det när vi satt vid frukostbordet och jag tryckte i henne de satans d-dropparna. Stackars barn. Ingen frukost på sängen eller sång eller paket. Nästa år får vi ta igen det med råge.

Men tro nu inte att hon inte är bortskämd, för det är hon. Hennes mormor kommer med kläder till henne en gång i veckan ca. Hennes pappa tycker inte att något är för dyrt för henne. Här om dagen ville jag köpa ett lekkök i julklapp till henne men M tyckte att hon skulle få det direkt, en mellan födelsedag och julafton-present. Det är hon väl värd?! Jag kan hålla med om att det är svårt att ha någonting kul ligga outnyttjat i lägenheten men jag tänker ändå för mig själv att det var en tidig julklapp. Spisen, med tillbehör, har gjort succé. Igår sprang hon runt och penslade hela lägenheten med sin lilla kökspensel. Bara det liksom, NÄR blev hon så stor???? Hon börjar alltid klappa händerna när man säger bravo också, man ba "whaaaaat, fattar du vad jag säger?"

Världens finaste unge i världens finaste morgonrock som hennes mormor köpt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isa - 21 december 2014 20:32

Jag har ett problem! Edsson har länge somnat för natten genom att bli buren och vaggad i ca 5 minuter, ibland 10. OBS. Jag förstår icke-problematiken i detta, ett barn som somnar på 5 minuter, hallelujah, nästan så man skäms! Problemet är att hon har...

Av Isa - 20 december 2014 10:29


På två dagar har vi gått från helt ostartade till helt klara med julklappar. Det är SÅ skönt! Jag älskar tt köpa presenter och julklappar men i år har jag varit ganska inspirationslös. Men det blev nog rätt bra ändå till slut. Vi har uttalat att vi s...

Av Isa - 17 december 2014 21:41

Ikväll skulle jag få lite efterlängtad egentid hemma då M är iväg på galej. Så min superplan var att lägga Edda lagom till Bonde söker fru och sen bara ligga i soffan med te och tv och massor med filtar och kuddar. Men mega-TJI fick jag. Hon slog til...

Av Isa - 15 december 2014 10:32

Äntligen är vi framme! Fem veckors ledighet tillsammans. Vi firade in semestern med middag ute i fredags medan mamma vaktade Eddis. Vi var dock tillbaka vid 21 ca. Det måste väl vara en barnvakts dröm?! Man skulle ju kunna tolka det som att vi inte v...

Av Isa - 9 december 2014 15:35

Musikhjälpen är igång i älskade Uppsala. I år samlas pengar in till förmån för bekämpning av HIV, ett väldigt bra ändamål då det är ett sådant virus som med rätt upplysning och medicinering faktiskt inte skulle behöva ta så många liv! Hur som hel...

Presentation


Nybliven mamma och nybliven doktor, hur blir det?

Jag är 27 år och delar mitt liv med världens bästa kille och världens bästa unge!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards