Alla inlägg den 6 september 2014

Av Isa - 6 september 2014 00:09

På måndagar är jag världens (ja, förmodligen världens) bästa mamma. Jag och Edison har fantastiska måndagar med mycket aktiviteter och energi. Till och med hemlagad mat. Och vi duschar tillsammans, inga problem! Tänder borstas och naglar klipps och man lyckas på något vis handla och få med sig två matkassar, en skötväska och en bäbis med tillhörande cykelhjälm upp för trppen på en gång. Sen går det lite utför under resten av veckan. Två matkassar blir en, man orkar bara klippa ena handens naglar, man skvätter lite vatten på bäbisen och intalar sig att det blir rent, man lagar det ENA målet mat. Framåt fredagar är det bara burkar, man tänker att pappan kan tvätta och borsta tänderna när han kommer hem. Kanske kan han tvätta mig och borsta mina tänder också?! Man lämnar helst inte lägenheten för att slippa bära upp bäbis med tillbehör igen och man brottar ner sin unge i sängen vid tupplurarna istället för att ta till vagn eller vagga i famnen. Men sen kommer helgen och batteriet fylls på till en ny supermåndag! Hoppas att det är en måndag hon kommer ha sitt första minne från!!

Presentation


Nybliven mamma och nybliven doktor, hur blir det?

Jag är 27 år och delar mitt liv med världens bästa kille och världens bästa unge!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards